S2 STUDIO
Naše služby
Nabízíme komplexní služby pod jednou střechou, kdy se zákazník nemusí složitě obracet na několik dodavatelských společností. Díky kompletnímu servisu naši zákazníci výrazně šetří finanční náklady, vlastní personální kapacity a především drahocenný čas.
Webdesign
E-shopy, online aplikace
Grafické práce
Online marketing, strategie
Zakázkový vývoj softwaru
Výroba reklamy
Reference
Jsme českobudějovické internetové studio, které bylo založeno v roce 2003. Začínali jsme programováním webových prezentací a intranetových systémů. Postupem času jsme portfolio našich služeb rozšiřovali o grafické práce, webové aplikace, e-shopy a redakční systémy. Následovala specializace na strategické plánování v oblasti online marketingu a vlastní online marketing. Ruku v ruce s rozšiřováním portfolia služeb rostl i náš interní tým odborníků.
Jsme tu pro vás již od roku 2003
Člen Asociace pro elektronickou komerci
Člen Jihočeské hospodářské komory
Držitel certifikátu kvality ISO 9001
Blog
Pozor na podvodníky nabízející služby online marketingu
Rozmohl se nám tady takový nešvar, s nímž se v posledních několika měsících setkala většina z nás. Většinou jde o telefonát nebo e-mail, v němž nás obchodní zástupce jedné z "top 3" českých reklamních, marketingových či jiných pochybných agentur informuje, že náš web je pro internet neviditelný. Případně, že z nějakých „specifických“ důvodů vyhledávače Google a Seznam naše internetové stránky blokují. Zástupci některých těchto společností dokonce tvrdí, že pokud firma není zapsaná v jejich firemním katalogu, jako kdyby vůbec neexistovala. Samozřejmě jde o naprostý nesmysl. A pokud váš web vyhledávače nevidí, tak chyba bude rozhodně jinde než v tom, že nevyužíváte některou z těchto „exkluzivních“ služeb na míru. A co tyto pseudoslužby konkrétně nabízejí? Zařazení firmy do nejlepšího firemního katalogu na českém trhu, který denně využívá 10 milionů návštěvníků, zapojení do nejrůznějších partnerských sítí, správu firemních údajů v mapách, navigacích nebo na Facebooku. Nelze samozřejmě paušalizovat, některé služby nemusí být špatné, nicméně podobná strašení jsou nebezpečná a většinou hodně zavádějící. A co udělá vystrašený zákazník? Okamžitě zaplatí a danou službu si zakoupí. Přitom jde o vyhozené peníze a bez opravdové hloubkové analýzy webu se stejně nic nestane. Maximálně se jeho web objeví v několika katalozích, které stejně nikdo nenavštěvuje. Příklady z praxe Například naše studio před několika dny telefonicky oslovila slečna zastupující katalog Inform.cz. Nejprve nabídla, že si ověří informace o naší firmě, které jsou v katalogu. Následně nás informovala, že zjistila, že v loňském roce jsme v jejich katalogu měli negarantovaný profil a nabídla, že nyní můžeme mít za "pouhých" 5 000 korun měsíčně garantovaný profil. Tato změna nám zaručí, že v obou internetových vyhledávačích se najednou budeme objevovat vždy na první stránce. Jak snadné, že? Zapomeňte na SEO, PPC reklamu nebo případné technické úpravy webu. Stačí mít garantovaný profil v jednom internetovém katalogu. Problémem není samotná nabídka zařazení firmy do online katalogu, ale to, že slečna záměrně komunikuje zmatečně a neříká pravdivé informace. Snaží se tedy uvést zákazníka v omyl, aby nabyl dojmu, že služba dokáže vylepšit pozici ve vyhledávači v rámci organického (přirozeného) vyhledávání. Cíl je jasný – přesvědčit zákazníka a prodat mu svou službu. Když jsme požádali o zaslání nabídky do e-mailu, bylo nás sděleno, že tyto exkluzivní nabídky se vyřizují a uzavírají výhradně telefonicky. Opatrnost je tedy rozhodně na místě. Druhým příkladem je společnost MEDIATEL, která nejprve kontaktuje firmy telefonicky a následně zasílá informační e-mail, jehož součástí je odkaz na výsledek analýzy konkrétního webu. Nejde o podvod, ale o zavádějící informace, protože zástupce agentury neupozorní zákazníka, co ta červená nula vlastně znamená (viz přiložený obrázek). A znamená to jen to, že firma není součástí katalogů a partnerské sítě MEDIATELU, nic víc. S výsledky organického vyhledávání nebo s firemními zápisy ve službách Moje firma na Googlu nebo Firmy.cz od Seznamu to vůbec nesouvisí. Buďte tedy při podobných nabídkách maximálně opatrní. Výsledky analýzy vybraného webu na portálu Mediatelu
Universal Analytics končí: připravte se na Google Analytics 4 včas
Google Analytics je jedním z nejdůležitějších online nástrojů, který umožňuje získávat velmi podrobná statistická data o návštěvnících jednotlivých webů a e-shopů. Služba Google Analytics Univerzal je bezplatná a již od roku 2005 se používá po celém světě, respektive ve všech zemích, kde své služby Google poskytuje. Google již přes rok upozorňuje uživatele využívající službu Universal Analytics (UA), že 30. června 2023 tato služba skončí a je potřeba se včas připravit na přechod k nové službě Google Analytics 4, která slibuje analytické nástroje nové generace. Opravdu je to tak? A co změna těchto služeb znamená pro běžné uživatele? Konec Universal Analytics se blíží Ano, jde o revoluční změnu. 30. června 2023 Google vypne servery, které zpracovávají data získaná z webů, na nichž je nástroj UA nasazen. V praxi to znamená, že Google přestane ukládat získaná data a služba tedy přestane fungovat. Uživatelé placené verze Universal Analytics 360 dostanou 3 měsíce k dobru. Definitivní tečka přijde 31. prosince 2023, kdy Google smaže všechna data v UA účtech. Doporučujeme se proto na tento přechod včas připravit a nečekat do července příštího roku. Google Analytics 4 (GA4), která původní službu nahrazuje, slibuje zcela nový datový model měření a spoustu nových možností v rámci webové analytiky. Má to i nevýhodu – abyste mohli všechny nové funkce dostatečně využit, musíte nejprve vše správně nastavit. Zatímco v rámci UA jste měli řadu předpřipravených přehledů, v případně nástrojů GA4 je potřeba nejprve nastavit vlastní přehledy. Ty ovšem nabídnou mnohem širší možnosti než stávající UA. Základem GA4 jsou události Ať už jde o počet zobrazení stránky, vyplnění a odeslání formuláře či jinou metriku, která nás zajímá, vše, co chceme v GA4 měřit, jsou události. Všechny typy měření, která nás v budoucnu u webu či e-shopu mohou zajímat a chceme je sbírat, je tedy potřeba nejprve správně nastavit. Při tvorbě nového analytického nástroje museli v Googlu myslet i na ochranu osobních údajů. V poslední době totiž dochází k řadě změn, jako bylo zavedení GDPR nebo zpřísnění legislativy týkající se cookies lišt. GA4 proto již vůbec neukládají jednotlivé IP adresy a slibují mnohem vyšší míru anonymizace. Abychom i při tomto zpřísnění měli dostatek potřebných informací, Google přišel s modelováním chybějících dat na základě učících modelů, které běží nad nasbíranými daty (tzv. blended data). Archivujte cenná data z G4A Jelikož GA4 a UA představují dva zcela odlišné modely, je potřeba myslet na to, že data z obou nástrojů nelze propojit. Nejlepším řešením v současnosti je proto mít nasazené Universal Analytics a k tomu paralelně GA4. Čím dříve tedy nový nástroj nasadíte, tím lépe. A jak si archivovat všechna data, která jsme nasbírali v UA? Nejlepší cestou je export dat přes Google Analytics Reporting API. Ty lze následně importovat např. do BigQuery či jiné podobné služby. Jednodušší a pro mnohé uživatele dostačující volbou je jednoduchý export požadovaných dat přímo v účtu Google Analytics. Lze také předpokládat, že již brzy se objeví externí služby, které tento proces zpříjemní. Jak GA4 nastavit? Celý proces lze rozdělit do 6 základních bodů. 1. Přihlaste se do svého účtu Google Analytics 2. Vyberte službu a projekt, který chcete nastavit 3. Vlevo dole vyberte sekci „Správce“ 4. Zvolte položku „Asistent nastavení GA4“ 5. Vyberte možnost „začínáme“ a poté „Vytvořit službu“ 6. Účet GA4 je vytvořen a nyní je potřeba nastavit měřící kód pro váš web. Tento kód najdete v sekci "Datové streamy“. Pokud používáte Google Tag Manager, tak potřebujete ID, pokud máte jen Google Analytics, zkopírujte si celý kód a ten vložte do zdrojového kódu svého webu mezi značky . Nyní je nástroj Google Analytics 4 nasazen na vašem webu. Nicméně zcela hotovo není. Ještě bude potřeba nastavit datové streamy pro konkrétní události. O tom si řekneme v samostatném článku.
Máte e-shop? Od 1. května je třeba upravit obchodní podmínky!
Spotřebitel má od 1. února novou možnost, jak řešit spory ohledně nákupů v e-shopu mimosoudní cestou. Pro vlastníky internetových obchodů to znamená upravit obchodní podmínky. O čem je třeba informovat? V jakém termínu?